15 Ekim 2016 Cumartesi

Reçete ile başlayan bisiklet tutkusu

2-3 Senedir kondromalazi patella denen illet diz ağrıları 
30'lu yaşlara geldiğimi yüzüme değil dizlerime vuruyordu adeta. 
Uykumu kaçıran sızlamalar, çömeldiğimde,10 dakikadan fazla 
oturduğumda kitlenen bir diz.

İşin tıbbi kısmı bana düşmez ama şöyle birkaç link vereyim;


6 Ay öncesine kadar 4-5 doktora göründüm. Hepsi koşma, 
bisiklete binme aman zorlama, ameliyat edilmeli deyip durdu bana. 
Ameliyat işin içine girince sabrıma ve ağrı kesicilere güvendim 
uzunca bir süre. Ama artık ağrılar çekilmez hale gelmişti. 
Madem ameliyatlık bir sorun operatör değil bir profesör görsün dedim. 
Bunu neden daha önce düşünmemişim ?


Profesör doktor bu hastalık için ameliyatın geçici bir çözüm olacağını,
bacak kasları geliştikçe ağrılarımın azalarak biteceğini söyledi. 
Bir egzersiz programı ve bisiklete binmemi tavsiye etti. O da ne? 
Hani yasaktı bisiklet ? Kaç senedir boşuna mı uzaktan bakışıyorduk ?

Gidip kendime bir Btwin Rockrider 340 (VTT derler kimi diyarda) aldım. 
Önce kısa turlarla başladım tabi. 5-6 Km'lik gezintiler. 
Bir yandan ağrılarım geçerken, bir yandan antrenmanlara devam ettim.
Şimdi günlük 70-80 Km sürebiliyorum, 7 kilo verdim ve kış sonuna 
400Km'lik bir Selanik turuna hazırlık yapıyorum. 



Tabi bu başlık için en önemli noktayı atlamamak lazım. 
Artık dizimde ne ağrı,ne kilitlenme var. 
Güle güle kondromalazi patella.

VTT 340 ve diğer ekipman incelemelerim, 
kolaydan zora antrenman rotaları, 
ve bisiklet yazılarım için takipte kalın.

Bol pedallamalar.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder