18 Ekim 2016 Salı

Bisiklet Nasıl Temizlenir ?

Malum yaz bitti, kuru, tek derdimizin toz olduğu günler geride kaldı.
Bisikletin hem kadro hem de donanım ömrünü uzatmak,
bir sonraki binişte keyif almak adına doğru yapılan temizlik
büyük öneme sahip.


Dağ bisikletinin kaderi



















Bisiklet temizliği esnasında dikkat edilecek ilk şey suyun pas ve
korozyona sebep olacağını unutmamak. Tabi bu kuru temizleme yapın
anlamına gelmiyor. Yapmamız gereken yıkama ya da silme işleminden
sonra bisikletimizi iyice kurulamak. Güneşli havalarda bu kendiliğinden
gerçekleşse de kış aylarında  işimizi şansa bırakmamak lazım.

İkinci konu ise yıkama sonrası suya dayanıklı bir yağ kullanmıyorsak
(Wet lube diye geçiyor piyasada) yağlama yapmak.

Peki Bisikletimizi Nasıl Temizliyoruz ?

Piyasada bisiklet temizliği adına onlarca ürün mevcut. Ama temizliğini dert edecek
kadar bisiklet sürdüyseniz çevreyi koruma güdüleriniz de baldır kaslarınızla
paralel gelişim göstermiştir diye düşünüyorum. Kimyasal işini minimumda tutmakta
fayda var.

İmkanınız varsa bisikletinizi yıkayınız. Bildiğin araba yıkar gibi hortumla, yeri geldiğinde
köpürterek yıkayınız. Ben bu işlem için Green Clean Organik Bulaşık deterjanı kullanıyorum.

Hem çevreye dost, hem uygun fiyatlı hemde gayet iyi temizliyor

Yıkama işini oto yıkamacıda yapacaksanız (Az bir pazarlıkla 2 TL'ye bağladım ben yıkamacıyı) basınçlı suyu direk vites kolu, aktarıcılar ve hareketli parçalara tutmayın ve yıkama biter bitmez kompresörle en ufak vidaya, girintiye kadar kurutun.


Yıkamacıdan çıktık...

Yıkama imkanınız yoksa bir kova su, eski bezler veya kağıt havlu ile önce bisikletinizi çamurdan arındırın. Bu işlemi kuru çamura uygulamanız çiziklere neden olacaktır unutmayın.

Vites sistemi ve dişliler için eski bir diş fırçası iş görecektir. Bu kısımlar için yağ çözücü, Wd-40
veya balata temizleme spreylerinden faydalanabilirsiniz. (WD 40 Yağlama yapmaz, sakın yağ olarak kullanmayın) Bu spreyler ve fırça ile aynakol, dişliler ve aktarıcıyı temizledikten sonra zinciri aynı şekilde temizliyoruz. Bu işlemler sırasında yere bir gazete sermenizde fayda var. Sökülen kir direk yere akıyor ve kuruduğunda temizlemesi gayet zor bir hale geliyor.

Jant yüzeyleri ve fren pabuçlarınızı bu spreylerden korumak, yıkama sonrasında
sizi mahallede yankılanacak fren cırtlamalarından koruyacaktır.

Bisikletimizin temiz ve kuru hale geldiğinden emin olduktan sonra yağlama işlemini yapmak
ve vites geçişlerini, frenleri kontrol etmekte fayda var. Yağlama konusu başka bir güne kalsın.
Kısa notlarla bitirelim;

Kurutma için evdeyseniz fön makinesini  önerebilirim. 
(Özellikle girinti çıkıntıları kurulamak için birebir.)

Yine evdeyseniz tekerlekleri sökmek pratik bir yöntem. Hem sökme takma işine el alışkanlığınız artar hemde elinizin ulaşamadığı alanları rahatça temizlersiniz.

Çamurdan kaçmayın ama çamurlu kalmayın.

İyi pedallamalar.

1 yorum:

  1. Haci şimdi benim bi sorum var, düz mantık iceriyo biraz.
    (WD 40 Yağlama yapmaz, sakın yağ olarak kullanmayın) demişsin ya, ben tıraş makinelerinin bıçaklarına da aynı şeyi kullaniyorum. Wd 40 kullandiktan sonra yağlama yaparsam kesinlikle verim alamiyorum bıçaklar kesmiyor. Wd 40 in bıraktığı kalıntıyla kullandığım yağ garip bi tepkimeye giriyo olabilir. Farklı bi yağ gerekir mi hocam, yoksa normal makine yağı mi yine? : D

    YanıtlaSil