21 Aralık 2016 Çarşamba

Rockrider 340 Almalı mı? Almamalı mı?

Rockrider 340 ya da diğer isimleriyle VTT 340, RR 340...
Decathlon firmasının 200 Dolar altı dağ bisikleti 340 ile 1000 Km üzerinde sürüş ve türlü modifiyelerden sonra almayı düşünenler için yardımcı olacak bu yazıyı yazmanın vakti geldi.

Rockrider 340 ile ilk günlerden















Önce şu konuda anlaşalım, iyi bir sele veya en düşük seviye maşa bile 200 dolar civarındayken
180 Dolar civarında satılan RR 340 başlangıç adına mükemmel bir fiyat-performans ürünü.

Şimdi Decathlon'un ürün sayfasından referansla inceleyelim RR 340'ı

KADROROCKRİDER 340'a özel yükseltilmiş kadro, çok yönlü kullanım için uygundur. 
6061 güçlendirilmiş alüminyum ile dayanıklılık ve hafiflik bir arada bulunur. "Slopping" karma geometri, hem erkeklere hem kadınlara uygundur. 3 kat boya ve vernik dekorasyon ile uzun süreli koruma garantilidir.

Bu etiketlerle baştan vedalaşın

Şimdi buradaki hafifliği okuyup heyecan yapmanın hayaller kurmanın manası yok.
10 Gr için 100 Euro fiyat biçen bisiklet sektörü 180 Dolara size 11 Kg bir dağ bisikleti sunmuyor tabiki. Ama 16-17 kiloluk bir market bisikleti almıyorsunuz emin olun. M bedende 14 kilo civarında gezinen RR 340 bu yazının ilerleyen aşamalarında iyice hafifleyecek.
Kadronun 3 kat boyası için gayet dayanıklı diyebilirim. Dağdan taştan atladık, yerlerde yuvarlandık ta boyasına ufacık bir hasar gelmedi. Mat olduğu için zor temizleniyor o kadar. Birde üzerindeki yazılar etiket şeklinde. 1-2 Yağmur, 1-2 yıkama sonrasında etiketler kalkmaya başladı. Şimdi yazısız reklamsız geziyoruz.




ÖN AMORTİSÖRB'TWIN U-FIT 80, 80 mm hareket mesafeli inovatif maşa. Sertlik ayarı kiloya göre kolayca yapılabilir (55- 105 kg.). 
Bu bir ayar tuşu değil muhtar adayı. Vaatler bol icraat yok...

Mucizeler yaratmayan, ama üzmeyen bir maşa bu. Bisikleti tavşan gibi zıplatmıyor ama Aydos'un toprak yollarından, Gökçeada'nın kayalık arazilerine kadar güzelce yaptı işini. Bundan daha iyi bir amortisör bu bisikletten daha pahalı aklınızda olsun.
Sertlik ayarı ise pekte hissedilecek bir fark yaratmıyor baştan söyleyeyim.







VİTES SİSTEMİÜçlü aynakol (22 / 32 / 42 diş), plastik aynakol koruması.
Shimano TOURNEY TY500, 7 vitesli arka vites aktarıcı.
MICROSHIFT MS22 ön vites aktarıcı.
SRAM MRX21 çevirmeli vites kolu, vites göstergeleri. 
SHIMANO TZ21, 7 dişli (14 - 28 diş) ruble. 
KMC Z51 zincir

Bu segment için gayet iyi parçalar bunlar. 22-32-42 dişli ayna kolla ne yollar arşınladık ne rampalar tırmandık. Tourney aktarıcı ince ayarlarını yaptığınızda gayet akıcı. Bu kısımda hoşuma gitmeyen tek parça çevirmeli vites kolu. Ama işini hakkıyla yapıyor.
FRENÖn ve arkada bulunan V-Brake fren sistemi daha etkili ve güvenli sürüş sağlar. Alüminyum MTB fren kolları 2 parmak ile frenleme sağlar.
 Alt seviye frenler evet. Ama hala değiştirme ihtiyacı hissettirmediler. Sık sık yeniden ayarlamanız gerekiyor. Buda sizi v fren konusunda uzman hale getiriyor.Özellikle yağmurlu havalar ve tüm diğer sürüşleriniz için pabuçları değiştirmenizi öneririm.









GİDON / GİDON BOĞAZI / DİREKSİYON / ELCİKYarı yükseltilmiş çelik gidon ile rahat sürüş keyfi. 600 mm genişlikte çelik gidon kolu ile, rahatlık ve stabilite. Alüminyum gidon boğazı, 90 mm (XS / S / M) ve 110 mm (L / XL) çaplı; 10° açısı sayesinde maksimum konfor. A-headset tipi furç yatağı, darbelere karşı maksimum dayanıklılık ve virajlarda sağlamlık. B'TWIN SPORT 100 elcikler ile yumuşak dokunma hissi, daha rahat tutuş ve çevirmeli vites kollarına uyum.

RR 340'ta zurnanın zırt deliği bu gidon boğazı ve gidon.Çelik gidon boğazı ve gidon fazladan 300-400 gr geliyor sanırım. Arazide gıcırdaması ise korku ve aksiyonu bir arada yaşatıyor insana.60 cm gidon... İster arazi ister bisiklet yolu için çok kısa. 1,70'ten daha uzunsanız bu gidon kısa, konforsuz ve ağır.
Açı ayarlı bir gidon boğazı ve alüminyum bir gidon (68-72 cm arası) takviyesi ile 70-100 TL arası bir masrafla konfor, kontrol ve hafiflik sağlayabiliyorsunuz. 



720 mm riser gidon ve açı ayarlı gidon boğazı













LASTİKLERB'TWIN ALL TERRAIN DRY, 26 x 2.0 MTB lastikleri iyi randımanlarıyla (Merkez kısımlarının dönüş şekliyle) ve virajlarda iyi yol tutuşlarıyla (yanal dişleri sayesinde) tanınırlar.
Bu kadar uygun fiyatlı ama bu kadar iyi kuru arazi tutuşu sağlayan lastikler zor bulunur. Ben baya uğraşmama rağmen eritemedim lastikleri. Dönüşlerde ve toprak yolda performansı tatmin edici.Lastikleri henüz patlatmayı da başarabilmiş değilim.










SELE / SELE BORUSUB'TWIN ERGOFIT sele, daha geniş ve hamak tipi şekliyle basıncın sürücüye daha iyi dağılmasını sağlar yani böylece bisikletçi daha konforlu sürüş keyfi yakalar. 29,8 mm çapında, 350 mm uzunluğunda MTB sele borusu.


İşte olmaz olası iki parça daha. Yine gereksiz çelik kullanımı. Fazladan 300-400 gr ağırlığımızda burada. Sele bağlantısı ise dayanıksızlık abidesi. En azından benim gibi cidden dağda kullanırsanız sele bağlantı vidalarından 1-2 yedek taşıyın yanınızda.
29,8 mm çapı ise Decathlon'un parçayı benden al politikasının ürünü. Neyseki alüminyum sele borusu için fazla fiyat çekmiyor Decathlon.RR 340 üzerinde çok pofuduk bu tontiş sele ile geliyor evet. Ama bu onun rahat olduğu anlamına gelmiyor tabiki. Unutmayın selenin yumuşak olması onu rahat yapmaz. Öyle olsa seleye kırlent bağlardı uzun turcular. Ben sele borusunu ve seleyi değiştirdim ve gayet memnunum. (Selle İtalia GelFlow Sele) Ama sele kılıfı kullanmayı da düşünebilirsiniz.
Son olarak pedalları hakkında yorum yapamam. Ben kilitli pedalla kullandım bisikleti. Ama gayet sağlam yapıdalar. Çok daha kötü pedallar gördüm başka bisikletler üzerinde.
O yazılar sökülüyor demiştim dimi ?



















Sonuç olarak RR 340 fiyatının hakkını veren, birkaç ufak değişiklikle uzun süre yüzünüzü güldürecek, ister şehir içinde ister uzun turlarda kullanabileceğiniz bir bisiklet.

Ayrıca şunu unutmayın;
En iyi bisiklet, sahip olduğunuz bisiklettir !




Son resimdeki modifiyeler;

Schwalbe Maraton Zırhlı Lastikler
XLC Arka Bagaj
720 mm Gidon ve Açı ayarlı gidon boğazı (Decathlon)
Alüminyum sele borusu ve Selle Italia sele






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder