23 Ekim 2016 Pazar

Km saati mi, akıllı telefon mu ?


İlk olarak yol bilgisayarları ve km saatlerinin bisikleti işine gidip gelmek veya arada sahilde gezmek için kullananlar için gereksiz ama spor amaçlı sürüşler yapan, uzun turlara katılanlar için gayet önemli ekipmanlar olduğunu belirtmeliyim. Şimdi gelelim hangisini seçeceğimize;



Telefonlar günden güne akıllanıyorlar, bisikletçiler için gps destekli birer yol bilgisayarına dönüşüyorlar. Turunuzu video animasyona çeviren, anlık performans grafikleri çıkartan bir dünya uygulama mevcut.

Ama zaten bisiklette değilken şu hale dönmüşken;


Birde turlarken şu ekrana bakmak gerçekten gerekli mi?

Yol bilgisayarı olarak telefon kullanmak size hiç yoktan bir şarj problemi (Fotoğraf çekmek istediğinizde o şarja ihtiyacınız olacak) üstüne gidonda gereksiz bir kalabalık yaratacak emin olun.
İkisinide hem dağ bayır gezilerimde hem de asfalt üzerinde denemiş biri olarak şunu söyleyebilirim.
Km saati birçok yönüyle çok daha kullanışlıdır. Neden mi?


Öncelikle km saatleri çok çok hafiftir ve fazla yer kaplamaz. Islandığında bozulur mu diye dert etmezsiniz. Pili modeline göre 1-2 seneye kadar dayanır. Ufak bir fiyat farkıyla kablosuz bir model edinebilir. Gereksiz kablo kalabalığından uzak durursunuz. Ormanlık arazide kaybolan gps sinyalini değil gözden kaçmış patikaları kovalarsınız. Tek derdiniz mataranızı yeniden dolduracak bir çeşme bulmaktır artık.

Telefonun şarjı hala aklınızın bir ucundaysa doğada olmak neye yarar?

Tam inişe geçerken watsapp bildirimi almış bir arkadaş

GPS ve harita uygulamalarına karşı değilim elbette. Yanımızda haritalarla çıkmaktansa tur başlangıçlarında ve molalarda civarı incelemek, kaç km’lik bir yolun bizi hedefimize ulaştıracağını bilmek önemli. Ama sürüş sırasında basit km saati ne kadar gittiğimizi, ne hızda olduğumuzu söyleyerek zaten yeterli bilgilendirmeyi yapıyor. İnanın telefonunuzun internet ve GPS kapalıyken şarj performansına ve telefona bakmadan yapılan turda göreceğiniz manzaralara hayran kalacaksınız.

İşi üst seviyeye çıkartmak isteyen, haritalama ve raporlama isteyenler içinse GPS özellikli, detaylı performans kaydı tutan modeller mevcut. Ama her konuda olduğu gibi önemli olan ihtiyaçlarımızla isteklerimiz arasındaki ilişkiyi doğru kurmak.

Ben Km saati olarak Sigma’nın BC 8.12 Kablosuz modelini kullanıyorum.
2 Sene pil ömrü olan, Anlık – Ortalama - Maksimum hız ve Günlük/toplam mesafe bilgilerini veren ufak ve kullanışlı bir cihaz.



Kullanma kılavuzuna göre tekerlek ölçülerinizi doğru girmeniz dışında hiçbir işlem yapmanız gerekmiyor. Bisiklet hareket edince kendi çalışıyor ve kablosuz olmasına rağmen sinyal kesilmesi veya tekerlekteki mıknatısı algılamama sorunu çıkartmıyor. Sağanak yağmurda da, balçık çamurun içinde hiçbir sorun çıkartmadan çalışıyor.



Ben arazi sürüşlerinde bir sıkıntı yaşamamak adına montajı esnasında kendi lastikleri dışında
tel kelepçesi ve elektrik bandıyla (Suya dayanıyor) destekledim.

Tel kelepçesi demişken;
Bu küçük mucizeler hem birşeyleri bisiklete sabitlemek adına hem de giysi, çanta veya çadırınızı onarmanız gerektiğinde  çok işe yarıyorlar. Çantanızda birkaç tane tel kelepçesi varsa kendinizi
dağda bayırda MacGyver gibi hissedeceksiniz.

2 yorum:

  1. Ben strava kullanıyorum sizin de değindiğiniz gibi cep telefonundan gps i interneti açık tutmak şarjı çabuk tüketiyor.uzun turlarımda yanımda Taşınabilir Güç Kaynağı bulunduruyorum.Anlık hızımı bazen merak ediyorum o yüzden bende bi km saati düşünüyorum.Bu faydalı yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim geri dönüşünüz için. Uzun, keyifli turlar diliyorum.

    YanıtlaSil